Nabór na wolne stanowisko pracy- asystent rodziny

 KIEROWNIK  GMINNEGO   OŚRODKA  POMOCY SPOŁECZNEJ W ŻELAZKOWIE 

OGŁASZA  NABÓR N  WOLNE   STANOWISKO   PRACY – ASYSTENTA   RODZINY                                                      

  1. Nazwa i adres jednostki:       Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żelazkowie, 62 – 817 Żelazków 135
  2. Stanowisko pracy: Asystent Rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy społecznej  w Żelazkowie  
  3. Wymagania niezbędne:

            Asystentem rodziny może być osoba, która:

  1. posiada:
    a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna lub
    b) wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej ( t.j. U. z 2025 r. poz. 49) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
    c)wykształcenie średnie lub średnie branżowe i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną; ( zakres programowy szkolenia o którym mowa powyżej określa rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny ( Dz. U. Nr 272, poz. 1608
  2. na władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
  3. wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądowym za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  5. nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na tle Seksualnym  z dostępem ograniczonym.
  6. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełnia praw publicznych.

IV. Wymagania dodatkowe:

  1. znajomość przepisów prawa z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy domowej, przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego;
  2. wysoka kultura osobista;
  3. równowaga emocjonalna, odporność na sytuacje stresowe;
  4. samodzielność w działaniu i wykazywanie własnej inicjatywy;
  5. zdolność analitycznego rozwiązywania problemów, umiejętności interpersonalne;
  6. mile widziane doświadczenie w pracy zawodowej na podobnym stanowisku, pracy  z dziećmi lub rodziną;
  7. umiejętność pracy w zespole;
  8. uczciwość, systematyczność, dokładność,  odpowiedzialność;                         
  9. prawo jazdy kat. „B” i posiadanie własnego środka transportu.

      V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku pracy:

            Do zadań asystenta rodziny należy w szczególności:

  1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny  i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych   z dziećmi;
  7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  10.  motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
  11.  udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych; 
    11a) udzielanie wsparcia dziecku przez towarzyszenie mu podczas posiedzenia lub rozprawy z jego udziałem;
  12.  podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  13.  prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  14.  realizacja zadań określonych w ustawie z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”;
  15.  prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  16.  dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
  17.  monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  18.  sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach,
  19.  współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  20.  współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub diagnostyczno – pomocową, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej  lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

   VI. Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  1. list motywacyjny;
  2. życiorys – curriculum vitae;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i kwalifikacje zawodowe oraz przebieg pracy zawodowej;
  4. inne dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
  5. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  6. oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  7. oświadczenie o stanie zdrowia niezbędnym do pracy na danym stanowisku;
  8. oświadczenie, że kandydat nie był i niej jest pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona lub ograniczona;                                          
  9. oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki  obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
  10. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych  w ofercie pracy na potrzeby postępowania rekrutacyjnego Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Żelazkowie zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U   z 2019 r. poz.1781) oraz rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.4.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE;
  11. oświadczenie, że kandydat nie figuruje w rejestrze sprawców przestępstw na tle seksualnym. Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane, zaś kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem.

     VII. Warunki pracy:

  • określenie stanowiska – asystent rodziny;
  • umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy;
  • przewidywany okres zatrudnienia – od dnia zawarcia umowy na okres próbny  ( z możliwością kontynuowania umowy );
  • praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy;
  • asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę;
  • praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona. Asystent nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę;  
  • asystentowi rodziny nie przysługuje zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług asystenta rodziny.

       VIII. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

            Osoby zainteresowane prosimy o dostarczenie kompletu dokumentów do  Gminnego     Ośrodka Pomocy Społecznej w Żelazkowie osobiście (w zamkniętej kopercie) lub za pośrednictwem poczty z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko pracy Asystent   rodziny w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Żelazkowie ”

 na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Żelazkowie 135, 62- 817 Żelazków    w terminie do dnia 26 lutego 2025 r.

           IX. Dodatkowe informacje.

 1. Kandydatowi nie przysługuje roszczenie o nawiązanie stosunku pracy.
2. W stosunku do czynności związanych z naborem nie przysługuje droga odwoławcza.
3. Dokumenty aplikacyjne złożone lub nadesłane po upływie wyznaczonego terminu   nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone kandydatowi.
4. Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji  zostaną dołączone do jego akt osobowych
5. O wyniku naboru kandydaci zostaną powiadomieni drogą mailową, telefonicznie lub drogą pocztową
6. Oferty, które wpłyną niekompletne lub po wyżej wskazanym terminie nie będą rozpatrywane . 
7. Oferty niewykorzystane w naborze zostaną zniszczone zgodnie z instrukcją  kancelaryjną .

 Zastrzega się możliwość odwołania naboru bez podania przyczyny.

  Prosimy o umieszczenie w dokumentach następującej klauzuli: „Wyrażam zgodę na     przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a   Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia     2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych   osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia  dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)”

Kierownik  Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej   w Żelazkowie                                          

Aneta Maciak

Informacje:

email: gopszelazkow@post.pl

tel. 62  769 11 32  lub 519 389 931